Bumpy Ride! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu Bumpy Ride! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu

Bumpy Ride!

Door: Laura van den Beuken

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Januari 2016 | Kenia, Nanyuki

Bumpy Ride!

Nu weet ik waar het liedje ‘ Bumpy Ride’ vandaan komt!! Haha Afgelopen weekend ben ik van donderdag 31 december tot zondag 3 januari op een trip geweest. Ik heb de trip met drie andere vrijwilligers gedaan: Chris, Irthe en Sacha. Het was erg gezellig met z’n vieren! Maak je maar klaar voor een ’ Bumpy ride’ haha want dan kom je nog eens op de echte Keniaanse wegen terecht. En dat gaat erg hobbelig, bobbelig, shaky, houd jezelf goed vast, stoot je hoofd tegen het raam of tegen je maatje, vlieg op van je stoel en lach gewoon keihard wanneer het gebeurt!! Ondertussen geniet je van het prachtige Keniaanse landschap waar je de gehele weg doorheen rijdt. Het landschap wisselt af tussen savannah, bomen, vally’s, kleine dorpjes (waar ze echt in zelfgemaakte hutjes leven), bergen en wild life.
En ja met wild life bedoel ik zebra’s, gazellen, struisvogels en baboons. Of als je naar de wc gaat (wat Chris deed tussen de bomen) staat er opeens een olifant naast je. Oopsie, dat is even schrikken!

Onze eerste stop was het plaatsje Maralal. Hier zijn we twee nachten gebleven. We hebben nieuw jaar daar gevierd, wat heel anders is…ik mis de olliebollen en het vuurwerk! We zijn daar op een prachtige kameel safari geweest. Heel gaaf om op zo’n kameel te zitten en te genieten van de rust en prachtige omgeving. Minder is dat je edele delen, waaronder je kont, binnen een uur erg beurs zijn!! Haha Maar dat moet je er maar voor over hebben...Verder een berg beklommen, waarna we een prachtig uitzicht hadden over een valley en dorp. Volgende dag zijn we naar twee meren geweest. En ik dacht aan meer als, je kan van de ene kant naar de andere kant kijken. Maar hier is een Lake echt mega groot!! Dus Lake Baringo en Lake Borgoria bezocht. Erg mooi! Bij het Lake Borgoria waren er ook ‘ Hot Springs’. Dit is waar het water kookt, door de magma uit de aarde. Hier hebben we zelf een eitje gekookt haha

Nu weer terug in Nanyuki en deze week zal ik op de Fountain Academy beginnen. Deze school staat naast mn huis, dus erg dichtbij. Ik ben zeer benieuwd hoe mijn tijd daar zal zijn…en daar ga ik jullie binnenkort meer over vertellen. Voor nu is het weer even genoeg!

Tot snel! Liefs Laura

  • 04 Januari 2016 - 18:59

    Enke Van DenBeuken:

    Laura,
    Mooi verhaal! Leuk geschreven en een gelukkig nieuwjaar voor jou .
    Ik lees je verhalen graag en 'n foto erbij zou ook leuk zijn of kan zoiets niet?

    Groetjes, Enke.

  • 05 Januari 2016 - 13:19

    Melanie:

    hoi Laura,

    Eindelijk tijd gehad om al je verhaaltjes te lezen en de foto's te bekijken haha

    Gelukkig nieuwjaar!! (mag nog)

    Erg bizar hoe het daar allemaal gaat :D leuk om te lezen haha!

    groetjes!

    Mel

  • 05 Januari 2016 - 17:47

    Amra:

    Hee Lau,
    Wat leuk om al je verhalen te lezen! Hoe is het nu met je bips?? Ik ga je zo nog even mailen! Geniet daar!

    Liefs,
    Amra

  • 06 Januari 2016 - 21:57

    Marieke Van Den Beuken:

    Hey Lau,

    Leuk om weer een verhaal te lezen en wat foto's te zien ;)!
    Wat een andere wereld! Echt ik vind het heel bijzonder om zoveel jouw avonturen en over Kenia te horen.
    Ik ben heel benieuwd wat je de komende dagen weer gaat doen en gaat beleven....?!
    Veel plezier nog en geniet ervan!

    Liefs Marieke

  • 11 Januari 2016 - 09:26

    Helen:

    Hoi Laura,
    Beetje laat maar nog een heel goed jaar toegewenst! Zo te lezen komt dat wel goed, leuk al je belevenissen.
    groetjes, Helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hier ben ik dan....Laura! Een vrolijke, sportieve en enthousiaste meid. Eindelijk ga ik iets doen waar ik al lang van droom. Vrijwilligerswerk in Kenia! Ik hoop met mijn enthousiasme en zorgzaamheid een steentje te kunnen bijdragen aan de kinderen in nood.

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5164

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 12 Februari 2016

Mijn bestemming - Kenia

Landen bezocht: