Merry Christmas and Happy New Year! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu Merry Christmas and Happy New Year! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 December 2015 | Kenia, Nanyuki

Sasa Sasa!

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad en ik wens iedereen alvast een HAPPY NEW YEAR!! Enjoy 2016 :) Ik ben nu ruim een week oud in Kenia...ja dat zei mn hostpapa John echt tegen me! 'You are one week old Kenya time.' Tijd om weer wat leuke informatie over mijn tijd hier te geven. Elke dag is echt totaal anders. Zo heb ik een aantal dagen op de Likii Academy gewerkt. Dit is een school waar de kinderen (uit de sloppenwijken) tijdens de vakantie komen. We doen spelletjes en knutselactiviteiten met de kids en het belangrijkste voor ze is eigenlijk dat ze eten krijgen. Ze krijgen porrige (een soort zoete pap...ziet er echt heel onsmakelijk uit en dan zeg ik het nog netjes! haha). Ik moet deze pap zeker een keer proeven, maar heb het tot nu toe nog niet gedurft hihi En ze krijgen een warme maaltijd bij lunch, wat bijna altijd rijst met wat groenteprut is.

Mijn kerst was bijzonder...en ik kan zeggen dat ik kerst altijd heel anders beleef thuis. Ik heb mijn familie zeker gemist!! Mijn eerste kerstdag bestond uit een kerstfeest bij Furaha weeshuis. Dit was wel erg gaaf. De kids kregen cadeautjes en speciaal eten. En we hebben gedanst :) Iedereen kan hier super goed dansen!! Daar kan ik nog wat van leren haha Daarna heb ik thuis vooral rond een soort barbeque gezeten waarop heel veel geitenvlees werd geroosterd (en dan bedoel ik letterlijk alles van de geit!! :p) Soms wat kletsen, maar ze spreken ook veel Swahili, waar ik natuurlijk niks van begrijp. Gelukkig heb ik wat spelletjes meegenomen van thuis dus die heb ik met mijn hostpapa John, hostbrother Andrew en hostsister Lydiah gespeeld.
Tweede kerstdag was zeker speciaal!! Mijn eerste safari trip: Ol Pejeta conservancy. We zijn met zeven vrijwilligers gegaan en het was een super leuke dag. We hebben heel veel mooie natuur en wilde dieren gezien. Zebra, gazelle, buffels, giraffe, olifant, cheeta, neushoorn etc.

Verder ben ik heel lekker wezen lunchen in trout tree restaurant. Dit is een restaurant in een boom (zie foto). Waar apen waren. Erg cool! Vandaag was een voetbaltoernooi met kids uit weeshuizen. Erg ongeorganiseerd, waar ik heel erg aan moet wennen! Wat wel erg fijn is, is dat we een office hebben waar we altijd op de computer kunnen en wifi gebruiken. Zo kan ik jullie goed op de hoogte houden.

Nog een paar leuke feitjes:
1. Muzungu!!! Jaaaa ik weet dat ik wit ben...maar ik ben er nog nooit zo bewust van geweest! Maar sinds ik in Kenia ben weet ik het maar al te goed. Je wordt echt letterlijk altijd aangestaard of nagekeken. De kids vinden je vooral interessant en zwaaien naar je of vragen ' How are you?'
Soms wel leuk, maar soms om helemaal GEK van te worden....haha
2. Plannen...reken er maar op dat de plannen die je maakt niet door gaan of worden uitgesteld. Leef en geniet elke dag, want organisatie is iets wat ik hier nog niet ben tegen gekomen.
3. Spiegel en slot: Een badkamer zoals thuis heb ik niet. Vergeet je spiegel, want die is er niet. Vergeet een slot op de deur, want die is er ook niet :p haha

Ik kom snel weer met meer leuke verhalen...aankomend weekend staat er namelijk een gave reis gepland ;)

Tot snel! Kwaheri!
Laura

  • 29 December 2015 - 16:31

    Lianne:

    Jeetje Lau, wat een enorm bijzondere ervaring! Ik kan me voorstellen dat het hele andere feestdagen zijn dan je thuis gewend bent. Geniet nog lekker daar, het zal wel voorbij vliegen allemaal! Liefs Lianne

  • 30 December 2015 - 23:21

    Bianca:

    Lieve Lau,

    Heb net al je verhalen gelezen en wat klinkt het toch super gaaf allemaal!
    Geniet nog maar goed van je tijd daar en ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Liefs en x Bianca

  • 05 Januari 2016 - 17:15

    Chantal:

    Hee lau! Super leuk om te lezen en hele leuke foto's! :D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hier ben ik dan....Laura! Een vrolijke, sportieve en enthousiaste meid. Eindelijk ga ik iets doen waar ik al lang van droom. Vrijwilligerswerk in Kenia! Ik hoop met mijn enthousiasme en zorgzaamheid een steentje te kunnen bijdragen aan de kinderen in nood.

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5165

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 12 Februari 2016

Mijn bestemming - Kenia

Landen bezocht: