Sporten en Mount Kenya - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu Sporten en Mount Kenya - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu

Sporten en Mount Kenya

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Februari 2016 | Kenia, Nanyuki

Dit weekend ben ik lekker actief geweest. Op zaterdag heb ik door Nanyuki, mijn woonplaats gewandeld en alles op foto vastgelegd. Dit heb ik gedaan, zodat ik niet zal vergeten hoe het er hier uit zag en zodat jullie ook kunnen zien hoe een stad hier is…Het is namelijk heel erg anders! Haha
Op zondag heb ik Mount Kenya bewandeld. Dat was afzien!! Haha Eerst zijn we met de auto tot 3300 meter boven zeeniveau gereden. Daar zijn we uitgestapt en is onze klim begonnen. Prachtig uitzicht met op de top van de berg sneeuw!! Echt ongelofelijk dat ik sneeuw zie in Kenia...dat verwacht je niet van zo’n land. In het begin voelde je dat de lucht anders was. Het leek alsof mn longen veel moeite moesten doen om aan zuurstof te komen en mijn hart ging als een gek te keer. Heb ik nou totaal geen conditie of ligt het aan de hoogte???? Hahaha Ik denk een combinatie van beiden :p hahaha Thuis moet ik dus maar snel weer wat aan sport gaan doen....schaamde me dood! Gelukkig hadden de andere meiden met wie ik de berg beklom er ook last van, dus we deden om de zoveel tijd een stop om bij te komen hahaha Wat ook prachtig was: overal op de berg waren vlinders! Echt zooo veel. Ik heb ze geprobeerd vast te leggen, maar dan leken het gewoon witte stipjes in de lucht...maar in mijn gedachten blijven ze lekker heen en weer vliegen. Super gezellig! Was een soort van extra gezelschap en zij leken het zo makkelijk te hebben...heerlijk heen en weer vliegen door de lucht. Terwijl ik bij elke stap omhoog pufte en steunde en kreunde hahaha (niet letterlijk hoor....in gedachten JAAA! WANNEER ZIJN WE ER??? Hahaha)
Uiteindelijk ons einpunt bereikt met prachtig uitzicht. En koud dat het boven was!! Het was daar maar 6 graden :s Is dit nog steeds Kenia?? Gelukkig had ik een trui en regenjack…maar nog steeds voelde ik me als bevroren. Vooral mn handen...aauuuwww!! Ik voelde ze haast niet meer.
De terugweg verliep een stuk soepeler. We zijn dus ook in een keer naar beneden gewandeld. Af en toe met wat gestuntel, de weg is niet erg gelijk(stenen, modder, gras etc.) haha Maar het was in ieder geval veel sneller dan omhoog...Toen we bijna beneden waren werden we ook nog gevangen in een regenbui...gelukkig had ik mn regenjack al aan :p haha Maar ik was blij toen ik weer droog in de auto zat. Het was erg gaaf en een mooi avontuur…en ik was moe!!!
Diezelfde avond heb ik samen met mijn hostmum chapati leren maken. Jaaa dat gaan jullie allemaal proeven als ik terug ben in Nederland hihi Het was erg leuk om samen te koken…ik heb alleen geen vuurvaste handen, zoals mijn hostmum Dorcas wel heeft. Auuwwiiieee!! Zegt ze ’ draai die chapati even rond in de pan’ ’ ja zo, met je handen’....bij de eerste aanraking trek ik snel mn hand terug. Gloeiend heet dat ding!!!! Hahaha Ik mocht gelukkig een lepel gebruiken, maar ze heeft me wel keihard uitgelachen........haha
Vandaag zijn de sportmaterialen op mijn school geleverd. Dus samen met de leerkrachten alles uitgepakt en daarna spelen!! De kids en ook de leerkrachten vonden het geweldig. Nog nooit een tennisracket, badmintonracket of frisbee gezien. Dus ik uitleggen hoe je die moet gebruiken...ze vonden het geweldig! Echt zo gaaf dat de leerkrachten het ook zo leuk vinden. Ze worden zelf ook weer een beetje kind en spelen het liefst net zo graag mee. Ik heb de oudere kids ook geleerd om te tennissen en met een juf volleyball gedaan ;) Toen ik weg ging vroeg juf Irene, met wie ik in de ochtend volleybal had gedaan, of ik niet nog even kon blijven. Ze wilde graag nog even met me volleyballen hihi Nou natuurlijk kan ik daar geen nee tegen zeggen!!! Dus we hebben samen gespeeld :D

Van alle donaties heb ik dus niet alleen de playground kunnen ontwikkelen, maar ook heel veel mooie materialen kunnen aanschaffen, die de school nog vele jaren zal kunnen gebruiken!
Badmintonrackets (6x), Basketbal mini (3x), basketbal ring( deze moeten we nog ergens op het plein installeren...hopelijk kan ik dat morgen doen! Hihi), springtouwen (10x), voetbal (4x), frisbee (10x), tennisrackets (8x) en tennisballen (9x).

Ik wil iedereen dus nogmaals super bedanken!!!
Liefs Laura

  • 01 Februari 2016 - 18:52

    Mieke Van Den Beuken:

    Dag Laura,
    Wat een enthousiast verhaal. Fijn dat je zoveel mensen lange tijd een plezier in bewegen kunt geven. Sport is echt jouw ding.
    Tot ziens in de familiekring,
    Wim en Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hier ben ik dan....Laura! Een vrolijke, sportieve en enthousiaste meid. Eindelijk ga ik iets doen waar ik al lang van droom. Vrijwilligerswerk in Kenia! Ik hoop met mijn enthousiasme en zorgzaamheid een steentje te kunnen bijdragen aan de kinderen in nood.

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5163

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 12 Februari 2016

Mijn bestemming - Kenia

Landen bezocht: