Playground opening – Volleyballen – Kerk - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu Playground opening – Volleyballen – Kerk - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu

Playground opening – Volleyballen – Kerk

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Januari 2016 | Kenia, Nanyuki

If you’re happy and you know it clap your hands…clap clap
If you’re happy and you know it clap your hands…clap clap
If you’re happy and you know it and you really want to show it
If you’re happy and you know it clap your hands…clap clap

HAPPY!!! Dat ben ik en dat zijn de kids van de Fountain Academy. Vandaag is de playground officieel geopend en hebben de kinderen voor het eerst kunnen spelen. En wat waren ze blij! Ze vonden het geweldig. Rennen, lachen, zingen, springen en ga zo maar door...haha Ik had bellenblaas mee en dat was iets wat ze nog nooit hadden gezien. Iedere keer dat ik wat bubbels blies moesten ze keihard gillen en lachen en daarna achter die bubbels aan...want de wind nam ze mee. Dan snel weer terug naar mij om te wachten op de volgende bubbels haha Verder hebben ze met stuiterballen, volleyballen en natuurlijk het voetbalveldje en de hinkelbaan gespeeld. Het was zo ontzettend leuk om te zien hoe enthousiast ze waren!! Het maakte me super blij en trots dat ik dit voor ze heb kunnen/mogen doen. Daarom ben ik iedereen dus zeer dankbaar. Iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan mijn project door een donatie wil ik bij deze dus ontzettend bedanken!! Jullie hebben heel wat kinderen een lach op hun gezicht bezorgd. Dat is iets waar we trots op mogen zijn!

Verder ben ik gisteren langs heel wat scholen geweest om een volleybal te doneren. Bij iedere school die ik kwam waren de kinderen en docenten super blij en zeer dankbaar. Zoiets kleins als een bal, is voor hun iets erg groots! Ik wil Mark Meulenman dus in het bijzonder bedanken...want zonder zijn bijzondere bijdrage van twintig volleyballen had ik deze kinderen en scholen niet zo blij kunnen maken. Ik kreeg zelfs ’ You are blessed by God’ om mn oren…dus dan zie je maar hoe bijzonder zoiets is hier. Ik heb ook twee volleyballen bij de gevangenis van Nanyuki gebracht. Hier ben ik een tijdje terug namelijk op bezoek geweest. Daar zag ik dat de mannenafdeling een volleybalnet hadden staan...ze hadden alleen geen volleybal. Dus ik had beloofd terug te komen om ze een volleybal te geven. Ook daar waren ze zeer dankbaar! Het voelde erg goed om door heel Nanyuki wat blijdschap te kunnen verspreiden...hihi

Afgelopen zondag ben ik voor het eerst mee geweest naar de kerk. Dat is heel anders dan in Nederland...of iig zoals ik gewend was. Ten eerste was ik de enige witte person, wat heel wat hoofden deed omdraaien haha Maargoed verder werd er vooral veel gezongen!! Er was een bandje bestaande uit een keyboard, gitaar en drummer. Er werden teksten uit de bijbel voorgelezen en als laatste veertig minuten een preek. Waarbij de pastor nogal schreeuwde vond ik....zonder schreeuwen overtuig je de mensen ook wel dacht ik...maar ja wie ben ik om daar wat van te zeggen haha

Bij mijn verhaal horen natuurlijk ook wat foto’s...dus ik hoop dat jullie ze leuk vinden. Ik probeer ook een paar filmpjes op mn site te zetten. Dan krijgen jullie echt een beetje een beeld bij mn dagelijkse belevenissen hier haha

Hoe is het met jullie in Nederland???????

Nog een weekje ben ik hier in Nanyuki, want volgende week donderdag vertrek ik voor een week naar een conservatie. Ben benieuwd wat ik daar allemaal ga doen. Tot snel…

Liefs Laura

  • 27 Januari 2016 - 20:45

    Marieke Van Den Beuken:

    Hey Lau,

    Die filmpjes zijn echt super leuk! Alleen het filmpje van de vorige keer kon ik niet zien.
    Wat een leuke kindjes toch! Je zou ze idd mee naar huis willen nemen.
    Echt ontzettend leuk om te zien.

    Met ons gaat alles goed hier! Vrijdag komen papa en mama gezellig bij ons eten en zondag ga ik lekker een dagje met vriendinnen naar de sauna. De andere dagen moet er gewoon gewerkt worden ;)

    Geniet nog lekker deze laatste week!

    Liefs je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hier ben ik dan....Laura! Een vrolijke, sportieve en enthousiaste meid. Eindelijk ga ik iets doen waar ik al lang van droom. Vrijwilligerswerk in Kenia! Ik hoop met mijn enthousiasme en zorgzaamheid een steentje te kunnen bijdragen aan de kinderen in nood.

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 5160

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 12 Februari 2016

Mijn bestemming - Kenia

Landen bezocht: