Jambo! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu Jambo! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Laura Beuken - WaarBenJij.nu

Jambo!

Door: Laura van den Beuken

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 December 2015 | Kenia, Nanyuki

Jambo!

Mijn vierde dag in Kenia, Nanyuki, om precies te zijn. En ik heb al heel veel dingen gedaan. De vlucht van 8 uur, vloog letterlijk zo voorbij :) Filmpje, lezen en wat slapen. Mijn eerste nacht in Nairobi was spannend. Daar ben ik dan, helemaal alleen, in een nieuw land. Heel gek! Gelukkig was Martin (volunteer advisor van Projects Abroad) er om me op te halen van het vliegveld en naar mijn gastgezin te brengen de volgende dag. En rit van drie uur in een matatu (soort mini van). Mijn gastgezin bestaat uit vader John, moeder Dorcas en zoon Edward. Ze hebben nog twee kinderen die uit huis wonen. Ik zal hen met de feestdagen gaan ontmoeten.

Maandag heb ik de andere vrijwilligers ontmoet. We zijn op dit moment met 9 in Nanyuki. Allemaal erg aardig! Die dag hebben we een FUN dag georganiseerd voor kinderen uit de sloppenwijken. We hebben spelletjes met ze gedaan en eten gegeven.
Dinsdag zijn we naar een Childern's Home (weeshuis) geweest. Daar hebben we ook met de kinderen gespeeld en donaties (kleding, eten en medicijnen) gebracht.

Tot nu toe heel veel nieuwe indrukken...Ik laat alles maar gewoon op me af komen! Een paar leuke feitjes:
1. Tijd is niet belangrijk (maak je niet druk, want je zult veel wachten)
2. Eten!!! Ik schep NOOIT genoeg op volgens mn host mum...
3. Horloge...deze is het meest interessant voor de kinderen...hoe kan het dat die wijzer toch tikt!?!
4. Tuktuk...het lokale vervoer. Daar zal ik nog veel in zitten :p haha

Hier laat ik het even bij...Binnenkort weer meer ;)

Liefs van Laura

ps. Wat geweldig is...het weer!! haha Geen kou en winter voor mij :p

  • 22 December 2015 - 17:10

    Linda:

    Hoi Laura,

    wat ontzettend leuk om jou al tussen de kinderen te zien en op hun gezicht een glimlach te toveren terwijl je net dit koude kikkerlandje hebt verlaten. Wat een indrukken heb jij in de afgelopen 4 dagen al opgedaan. Ik ga de verhalen op deze site in de gaten houden om heel even in Kenia te kunnen zijn bij het lezen van jouw belevingen. Heel veel plezier!

    X Linda

  • 25 December 2015 - 10:31

    Marieke:

    Hoi Lau,

    Wat leuk om over je reis wat te lezen! Ik vind de foto's echt geweldig om te zien ;).
    Ik zie jou en de kinderen stralen.... Ik hoop dat je nog veel moois voor de kinderen kan betekenen.
    Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat leren en hoop dat je ons daar ook meer over kan gaan vertellen als je terug bent.
    Ik mis je iedere dag en denk heel veel aan je.

    Hele dikke kus en knuffel,

    Van je tweelingzus Marieke

  • 26 December 2015 - 09:25

    Cristel:

    Fijn wat van je te horen Lau! En wat een leuke foto's!
    Nog een hele fijne tweede kerstdag daar en geniet ervan!
    X Cristel

  • 29 December 2015 - 11:29

    Judith (je Teamie) :

    Klinkt goed Laura! Leuke foto's ook!
    Veel plezier :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hier ben ik dan....Laura! Een vrolijke, sportieve en enthousiaste meid. Eindelijk ga ik iets doen waar ik al lang van droom. Vrijwilligerswerk in Kenia! Ik hoop met mijn enthousiasme en zorgzaamheid een steentje te kunnen bijdragen aan de kinderen in nood.

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 5152

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 12 Februari 2016

Mijn bestemming - Kenia

Landen bezocht: